Un curs de didactică nu naşte profesori. Dar cursurile masterului de Didactică şi Didactici de Specialitate formează dorinţa, plăcerea şi bucuria de a deveni profesor. Personal, am descoperit că a fi la catedră înseamnă a-ţi dori să fii mereu mai bun în ceea ce faci, nu pentru tine, ci pentru ceilalţi.
Dincolo de competenţele formate, pe parcursul celor doi ani s-a contopit o familie: familia masterprof – în care fiecare am găsit sfat bun şi sprijin la nevoie. Mai mult ca oricând am simţit că profesorul există şi în afara prelegerilor sau a formalismului instituţiei. Întâlnirile virtuale au fost o parte importantă din procesul de învăţare al cursanţilor, iar ele permiteau nu doar contacte între un student şi un profesor, dar au asigurat un forum de discuţii, replici şi comentarii la diversele proiecte efectuate individual sau în grup.
Activităţile de tip blended learning au fost excelent gândite pentru a permite existenţa unui schimb permanent de opinii şi, în acelaşi timp, pentru a oferi timp suficient studiului individual. De aceea, nici evaluările nu au mai fost momente de tensiune, ci „simple” întâlniri generatoare de discuţii profitabile. Cei care au participat la aceste cursuri sunt şi devin în continuare profesori – ei continuă să predea în grădiniţe, şcoli, licee sau universităţi, îmbogăţiţi de experienţa dobândită la Masterprof.
Şi, foarte important, cu toţii am regăsit acele motivaţii personale ce ne-au susţinut iniţial alegerea meseriei de profesor.
Marius Nica, masterand al primei serii